Informationsbrev til beboerne på Edithsvej og Norasvej.

Glostrup Kommune  –  Center for Miljø og Teknik, har rettet henvendelse til Glostrup Grundejerforening på baggrund i henvendelse fra en beboer på Edithsvej, der klager over parkeringsproblemer på Edithsvej og Norasvej.

Klagen går kort ud på, at der parkeres for tæt på udkørslen fra Edithsvej til Siestavej. Endvidere at der på Edithsvej parkeres på begge sider af vejen, således at passage er vanskelig eller slet ikke muligt. På Norasvej parkeres på begge vejsider helt frem til Edithsvej hvor passage ligeledes ofte er vanskelig.

Klageren bemærker ” hvis løsningen er at hele området skal have Parkering forbudt skilte op – så må det være løsningen”.

Foreningen har tidligere på møder med kommunen været inde på problemet med parkering i selve svinget på Edithsvej, hvor der nu er opsat forbudsskilte på begge sider i svinget. Bortset fra enkelte undtagelser respekteres forbuddet, men politiet har været på stedet og udskrevet bøder og jeg føler ikke at problemet er eskaleret.

Grundejerforeningen er interesseret i at høre din mening om

1. trafikforholdene på Edithsvej generelt
  2. er der stemning for parkeringsforbud på hele Edithsvej – rammer såvel beboere som gæster.
  3. har du ide til, hvorledes trafikforholdene kunne blive bedre.

Vi ved godt, at nogle af p-problemerne skyldes parkering af biler tilhørende beboere i G-2 komplekset og Ryttergården, der ikke ønsker at betale for parkering i kælder eller på taget – et problem der er svær at løse uden indgreb, der rammer os alle.

Da jeg skal mødes med forvaltningen den 7. juni om bl.a. trafikken på Edithsvej vil jeg om muligt gerne have din tilkendegivelse på trafikproblemet.

Send det gerne til  mig på mail:  jju@post.tele.dk   – eller 40944443

GLOSTRUP GRUNDEJERFORENING

Jørgen Juul
formand

Dette indlæg blev udgivet i Borger info. Bogmærk permalinket.